Lediga jobb som Löneadministratör i Partille

Se lediga jobb som Löneadministratör i Partille. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Partille som finns hos arbetsgivaren.

Student som vill arbeta extra på vår löneenhet i Partille kommun

Ansök    Sep 30    Partille kommun    Löneadministratör
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Löneenheten är en del av kommunstyrelseförvaltningen, med placering på kommunkontoret. Enheten tillhör avdelningen kansli och lön och består av nio medarbetare som arbe... Visa mer
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Löneenheten är en del av kommunstyrelseförvaltningen, med placering på kommunkontoret. Enheten tillhör avdelningen kansli och lön och består av nio medarbetare som arbetar som löneadministratörer, systemansvarig, lönespecialister med inriktning pension respektive statistik. Enheten har fokus på att digitalisera sina processer, utveckla och effektivisera arbetssätt och metoder mm. Vi betalar ut ca 4 000 löner varje månad.

Vi söker nu dig som vill arbeta extra som löneadministratör hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Är du i början av dina studier och letar efter ett extrajobb som kan ge dig värdefull erfarenhet att ta med dig vidare i yrkeslivet? Då kan det här jobbet vara något för dig!

Som timanställd på löneenheten kommer du att få arbeta med bl.a. löneadministration, registrering av underlag, kontroller, arbetsgivarintyg och svara på lönerelaterade frågor. Du hoppar in på lov men ibland även extra vid behov. Din roll skapar ett mervärde för hela avdelningen.

KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig som är i början av dina studier. Läser du inom HR/lön/ekonomi är det ett extra plus men inget krav. Du ser långsiktigt på ditt nästa extrajobb som skapar trygghet för både dig och oss. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete och har ett intresse för områdena HR/lön.

Som löneadministratör hos oss söker vi dig som är ansvarstagande och som på egen hand kan strukturera upp din dag och dina uppgifter på ett effektivt sätt. Du är inte är rädd att ta egna initiativ och du är öppen för att hjälpa till där det behövs som mest. Vi värdesätter att du har ett prestigelöst förhållningssätt och en hög servicekänsla.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Löneadministratör till löneenheten i Partille kommun

Ansök    Jun 14    Partille kommun    Löneadministratör
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Löneenheten är en del av kommunstyrelseförvaltningen, med placering på kommunkontoret som organisatoriskt tillhör HR avdelningen. Enheten är en central funktion med ans... Visa mer
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Löneenheten är en del av kommunstyrelseförvaltningen, med placering på kommunkontoret som organisatoriskt tillhör HR avdelningen. Enheten är en central funktion med ansvar för lönehanteringen, systemförvaltning, personalstatistik, pensioner och erbjuder ett operativt stöd till kommunens verksamheter. Vi betalar ut ca 4 000 löner varje månad och har kommit långt med att digitalisera våra olika löneprocesser.

ARBETSUPPGIFTER
Välkommen att söka en spännande och utvecklande tjänst hos oss!

Vi står inför ytterligare utvecklingsinsatser och förstärker vår grupp med en löneadministratör för ett tidsbegränsat uppdrag under kommande höst, med möjlighet till förlängning. På löneenheten, som består av nio medarbetare, arbetar löneadministratörer, systemansvarig och lönespecialister med inriktning pension respektive statistik, samt en enhetschef.

I rollen som löneadministratör hos oss arbetar du konsultativt med att stötta kommunens chefer och medarbetare i olika typer av lönefrågor. Du kommer självständigt att administrera och hantera hela löneprocessen och se till att rätt lön betalas ut i rätt tid till våra medarbetare. Du kontrollerar och kvalitetssäkrar de underlag som inkommer, skriver arbetsgivarintyg och andra intyg samt löser lönerelaterade problem med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal. Just nu bedriver vi ett utvecklingsarbete kopplat till systemstöd vid schemaläggning samt kvalitetssäkring och utveckling av kommunens schemaprocess, ett arbete som vi hoppas kan intressera dig.

Vad kan vi erbjuda dig?
• Korta beslutsvägar med möjlighet att påverka
• Delaktighet i arbetet med att effektivisera och digitalisera våra processer
• Stående forum för kompetensutveckling

KVALIFIKATIONER
Är du en utvecklingsdriven person som uppskattar det kollegiala lärandet?

Till denna tjänst söker vi dig som har eftergymnasial yrkesutbildning inom lön och/eller flerårig erfarenhet av att arbeta inom löneområdet. Kunskap inom arbetsrätt och våra kommunala avtalsområden är mycket meriterande. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i vårt lönesystem Heroma, och/eller har vana av att arbeta med schemaläggning och schemaprocesser är det meriterande.

På vår enhet värnar vi om samarbete och team-känsla! Därför söker vi dig som är bra på att bygga relationer och som uppskattar att arbeta tillsammans med andra mot gemensamt uppsatta mål. Du är en lyhörd och kommunikativ person som självklart bidrar till vårt goda arbetsklimat. Du är systematisk och analytisk i ditt arbetssätt och van vid att förhålla dig till olika deadlines i arbetet. Vidare tror vi att du är en serviceinriktad person med ett uppmärksamt och tillmötesgående bemötande. Vi tror också att du är en strukturerad person som planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Första intervjuer planeras i möjligaste mån till den 30/6.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Erfaren och Driven Löneadministratör

Ansök    Sep 6    Biltema Sweden AB    Löneadministratör
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 148 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 55 varuhus finns... Visa mer
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 148 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 55 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten

Som Erfaren Löneadministratör kommer du att vara en del av vår HR-avdelning och bli vår tredje kollega inom löneadministration. Biltema Sweden AB hanterar varje månad ca 2000 löner i vårt lönesystem Agda, både tjänstemän och kollektivare.

I rollen som Löneadministratör stöttar du dagligen våra ledare i Biltemas varuhus med frågor som rör lön, försäkringar, GDPR, pension, arbetsrätt och avtalsrätt mm. Tillsammans med HR-chef och övriga kollegor inom HR och Lön effektiviserar och utvecklar du nya och befintliga arbetssätt.

Biltemas varuhus finns i hela landet och vår HR- och löneavdelning är placerad i vårt nya varuhus i Partille, strax utanför Göteborg. 

Som Erfaren och Driven Löneadministratör kommer du att ansvara för hela löneprocessen inom ditt ansvarsområde genom att du

administrerar, handlägger och följer upp utbetalningar av löner och förmåner
stöttar varuhuschefer och medarbetare i hela organisationen med frågor inom lön, avtalsrätt och arbetsrätt
hanterar ärenden hos Försäkringskassan, Skatteverket, AFA, Alecta/Collectum, Arbetsgivarintyg.nu etc.
diverse administration bland annat avtalshantering, arbetsgivarintyg, GDPR, arkivering etc.
Vi erbjuder dig

Ett spännande och utvecklande arbete inom ett expanderande företag där du ges möjligheter att påverka utformningen av processer, rutiner och arbetssätt. Vi har kollektivavtal för samtliga medarbetare (tre olika avtal) och erbjuder friskvårdsbidrag. Du kommer att ingå i ett team med härliga och glada kollegor.

Om Dig

För att du ska trivas i den här tjänsten ser vi att du har en relevant utbildning inom Lön och att du har minst fem års erfarenhet av att självständigt ha arbetat med lönehantering i ett bolag med minst 500 löner/månad.

Vi ser gärna att du är en erfaren användare av Agda PS och om du även har erfarenhet från TilTid så är det en merit.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och du är van vid att hantera rapporter och sammanställningar. Likaså har du en professionell framtoning, är serviceinriktad samt tycker om att arbeta i ett team och att samarbeta. Är du dessutom flexibel och prestigelös kommer du att trivas hos oss.

Då du kommer att hanterar många och varierande arbetsuppgifter behöver du kunna arbeta strukturerat, vara noggrann samt kunna prioritera och följa upp ditt arbete.

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

 

Sista ansökningsdatum:  2021.09.26

Arbetsplats/placering:  Göteborg, Partille

Anställningsform:  Heltid, Tillsvidareanställning, 6 mån provanställning

Lön:  Individuell lönesättning

Frågor kring tjänsten:  Gisela Fahlnaes, HR-Chef, [email protected]

 

För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller.

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida.

Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Löneadministratör , Partille kommun

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. ARBETSUPPGIFTER Välkommen som löneadministratör hos oss i Partille kommun! Vi strävar efter att bli Sveriges bästa löneenhet och hoppas på att hitta just dig som vill bl... Visa mer
Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

ARBETSUPPGIFTER
Välkommen som löneadministratör hos oss i Partille kommun!

Vi strävar efter att bli Sveriges bästa löneenhet och hoppas på att hitta just dig som vill bli en del av detta arbete! Vår enhet ansvarar för all lönehantering, inklusive pensionsadministration, i Partille kommun och vi söker nu en löneadministratör med start omgående.

Som löneadministratör hos oss kommer du att ge service till våra chefer och medarbetare i lönefrågor. Du kommer exempelvis registrera löneunderlag, göra kontroller och bevakningar, och tillsammans med dina kollegor ansvara för lönesupporten. Mycket av arbetet är självständigt och du kommer ansvara för vissa egna verksamhetsområden.

I vårt arbete med att bli bäst har vi idag digitaliseringen i fokus. Vi tror därför att du är en person som trivs med utveckling och digitala processer. På enheten förväntas alla medarbetare vara delaktiga och bidra till utvecklingen av verksamheten samt till det praktiska arbetet med våra löneprocesser.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning som sträcker sig över 6 månader med start omgående.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning. Har du eftergymnasial utbildning inom lönehantering är det meriterande, likaså om du har kunskap om lagar och avtal inom området. Tjänsten kräver tidigare erfarenhet från löneadministrativt arbete och har du dessutom erfarenhet av att arbeta i personalsystemet Heroma är det ett plus. Vi förutsätter att du har goda datakunskaper.

Till tjänsten som löneadministratör hos oss söker vi dig som inte är rädd att ta egna initiativ i ditt arbete. Du är ansvarstagande och kan på egen hand strukturera upp din dag och dina uppgifter på ett effektivt sätt. Vi värdesätter att du har ett prestigelöst förhållningssätt och en hög grad av servicekänsla då du kommer ha en stor kontaktyta.


Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Löneadministratör , Partille kommun

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp... Visa mer
Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Löneenheten är en del av kommunstyrelseförvaltningen, med placering på kommunkontoret. Enheten tillhör avdelningen Kansli och lön och består av 10 medarbetare bl.a. löneadministratörer och systemansvarig. Vi betalar ut ca 4 000 löner varje månad.

Vi söker nu en löneadministratör till oss!


ARBETSUPPGIFTER
Nu har du chansen att bli en del av löneenheten i Partille kommun. Vi strävar inte bara efter att vara bra utan till och med bäst. Målet är att bli Sveriges bästa löneenhet! Vill du vara med på den resan?

Som löneadministratör kommer du att administrera och hantera hela löneprocessen. Du kontrollerar och kvalitetssäkrar de underlag som inkommer och arbetar med att rätt lön betalas ut i rätt tid till våra medarbetare. Vidare ger du support till chefer och anställda i allt som rör lönefrågor, föräldraledighet, semester m.m. Du löser lönerelaterade problem med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal.

I rollen som löneadministratör hos oss kommer du få ansvar för några av våra löneprocesser. Eftersom vi sätter digitalisering i fokus finns alltid goda utvecklingsmöjligheter inom detta område.

Vad kan vi erbjuda dig?
• Korta beslutsvägar med möjlighet att påverka
• Delaktighet i arbetet mot att bli Sveriges bästa löneenhet
• Effektivisering och digitalisering av våra processer
• Stående forum för kompetensutveckling

I vårt arbete med att bli bäst har vi digitaliseringen i fokus. På enheten förväntas alla medarbetare vara delaktiga och bidra till utvecklingen av verksamheten samt till det praktiska arbetet med våra löneprocesser.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löneadministration och pension eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha goda kunskaper i lagar och regler som styr lönearbetet såsom AB, semesterlagen m.fl. Rollen kräver att du har flerårig erfarenhet av lönearbete och att du är trygg med hela löneprocessen. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av flera lönesystem samt arbete med pensioner.

Som löneadministratör hos oss söker vi dig som är ansvarstagande och som på egen hand kan strukturera upp din dag och dina uppgifter på ett effektivt sätt. Du är inte är rädd att ta egna initiativ och du är öppen för att hjälpa till där det behövs som mest. Vi värdesätter att du har ett prestigelöst förhållningssätt och en hög servicekänsla. Vidare tycker du det är kul med problemlösning i vardagen och du vill vara med och påverka, utveckla och effektivisera.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Urval och intervjuer hanteras löpande under hela rekryteringsprocessen.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Självgående löneadministratör för kunds räkning sökes!

Ansök    Okt 9    Hgrec AB    Löneadministratör
Arbetsbeskrivning Som lönadministratör hos vår kund tar du hand om frågor gällande löner samt administration av diverse relaterade tjänster som bolaget idag har outsourcat. Typisk daglig aktivitet innefattar: Löpande lönekörning Uppdatering av löneförändringar Pension Rapportering till myndigheter som berör försäkringskassan, arbetsförmedlingen samt skatteverket Då rollen bedrivs på egen hand kommer du att vara ansvarig för alla kontroller och avstämninga... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som lönadministratör hos vår kund tar du hand om frågor gällande löner samt administration av diverse relaterade tjänster som bolaget idag har outsourcat. Typisk daglig aktivitet innefattar:
Löpande lönekörning
Uppdatering av löneförändringar
Pension
Rapportering till myndigheter som berör försäkringskassan, arbetsförmedlingen samt skatteverket

Då rollen bedrivs på egen hand kommer du att vara ansvarig för alla kontroller och avstämningar för att kvalitetssäkra lönearbetet. Det är viktigt att du är självgående då du kommer att ha autonomi för att utveckla arbetsprocessen på egen hand och skapa de rutiner som är nödvändiga. Vidare så är du också ett bollplank gentemot vårt team av glada konsulter och inter personal.
Rollen medför stora möjligheter till att ta sig an andra utmaningar inom HR-relaterade områden. Det finns inga begränsningar utan vi ser snarare intresset för HR-frågor som mycket meriterande. Vår kund befinner sig i en expansionsfas och vi ser därför gärna att man vill växa tillsammans med dem.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en positiv person som har förmåga till att anpassa sig i olika situationer och har ett öga för förbättring. Vi letar efter en ambitiös, kreativ samt lösningsorienterad person med en ”can do” attityd. Det är viktigt att du arbetat som löneadministratör (lön, fakturering och bokföring) sedan innan och känna dig bekväm med hela processen. Rollen bedrivs självständigt och man måste därför själv kunna skapa sina dagliga rutiner och arbetssätt.
Grundläggande kvalifikationer
Utbildning inom löneadministration eller motsvarande
Minimum 3 års arbetslivserfarenhet inom löneadministration
Obehindrad inom svenska och engelska, både i tal och skrift, då flera av deras konsulter endast talar engelska

Vår kund
Vår kund är ett konsultbolag inom teknik och IT som drivs av visionen av att skapa globala team som arbetar med utveckling av framtidens teknik. De vill skapa kreativa och innovativa projekt genom att sammankoppla individer med olika bakgrund och erfarenhet. De har en stor arbetsglädje och ser sig som en familj, där allas välmående prioriteras. Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Vår kund sitter i Sävedalen. Anställning sker direkt hos kund.
Din ansökan
Skicka din ansökan till [email protected] Vi kontaktar endast de som kallas till intervju.
Kontaktperson: Olivia Winkvist, [email protected] Visa mindre