Lediga jobb som HR-specialist/HR-adviser i Partille

Se lediga jobb som HR-specialist/HR-adviser i Partille. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Partille som finns hos arbetsgivaren.

Kontorsansvarig/HR-specialist sökes till familjärt företag

Götacity Bygg söker nu en Kontorsansvarig/HR-specialist som kan säkerställa att arbetet leder mot verksamhetens mål, framgång och vision. Atmosfären är högt i tak med ett nära samarbete där vi värdesätter ett bra arbete. Du ska vara bekväm med att kunna hantera konflikter i en organisation och som ansvarig behöver du vara uppmärksam för att kunna agera i tid. Om oss Götacity Bygg har sitt säte i Sävedalen och utför arbeten inom Rivning, Asbestsanering, Hål... Visa mer
Götacity Bygg söker nu en Kontorsansvarig/HR-specialist som kan säkerställa att arbetet leder mot verksamhetens mål, framgång och vision. Atmosfären är högt i tak med ett nära samarbete där vi värdesätter ett bra arbete. Du ska vara bekväm med att kunna hantera konflikter i en organisation och som ansvarig behöver du vara uppmärksam för att kunna agera i tid.
Om oss
Götacity Bygg har sitt säte i Sävedalen och utför arbeten inom Rivning, Asbestsanering, Håltagning och Bygg. Med duktiga medarbetare och en anpassad maskinpark för verksamheten kan vi erbjuda tjänster från kalkyl till färdigställt och väldokumenterat arbete. Då vi befinner oss i en expansiv fas söker vi nu nya medarbetare för att förstärka vårt team.
I din roll kommer du att arbeta med
Att ge kvalificerat stöd till chefer i alla personalrelaterade ärenden
Leda och driva HR-processer
Samordning
Administration
Skriva välformulerade och tilltalande arbetsannonser
Boka intervjuer
Ta hand om rekryteringsprocess
Hantera och sköta det löpande lönearbetet och ekonomiadministrationen
Säkerställa att arbetsrättsliga lagar, förordningar, kollektivavtal och policys följs


Du som söker
Har en akademisk utbildning inom beteendevetenskap med flera års erfarenhet av arbete i liknande roll
En positiv och flexibel inställning
Medellång till avancerad datorvana, inklusive MS Office och interna system
Minst 1–2 års arbetslivserfarenhet av ekonomihantering


Krav
Tidigare erfarenhet inom byggsektorn av något slag
KMA-samordnare (kvalitets-, miljö och arbetsmiljösamordnare). Om du inte har erfarenhet inom KMA-arbetet kan du tänka dig att vi utvecklar/utbildar dig inom KMA.



Som person ser vi att du trivs i sociala sammanhang och orädd för att söka information självständigt, du tar egna initiativ. Det är viktigt att du är noggrann och förstår vikten av god kommunikation. Du blir en viktig del av verksamhetens avdelning som består utav 30 medarbetare.
Start omgående
Heltid mån-fre
Fast lön
Schysta villkor och en trygg arbetsplats Visa mindre

Vikarierande HR-partner till Partille kommun

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Partille kommun ligger ett stenkast från Göteborg, här finns naturen inpå knuten och goda kommunikationsmöjligheter. Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för ... Visa mer
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun ligger ett stenkast från Göteborg, här finns naturen inpå knuten och goda kommunikationsmöjligheter. Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. I kommunen hjälper vi våra äldre invånare, utbildar barn och unga, skottar snö, planerar nya bostäder och handelsytor, ordnar flyktingboenden, bedriver hemsjukvård och mycket mer. I Partille kommun arbetar fler än 100 yrkesgrupper tillsammans med fokus på att erbjuda högkvalitativ kommunal verksamhet och service till såväl boende som besökare och företagare. Som HR-partner är du med och skapar förutsättningar för att chefer och medarbetare på bästa sätt ska kunna erbjuda kommunens invånare ett gott liv.

Vår centralt organiserade HR-avdelning består av ett rekryteringscenter, ett bemanningscenter, en förhandlingsansvarig, en säkerhetssamordnare och sex HR-partners. En HR-partnerkollega ska gå på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie under ca 1 år. På vår arbetsplats är vi måna om varandra, om ständig förbättring av våra arbetssätt och framförallt om att med hög kvalitet stödja kommunens chefer i alla typer av HR-frågor.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-partner jobbar du konsultativt med att möta kommunens chefers behov av stöd i olika HR-frågor. Du kommer att stötta chefer inom Utbildningsförvaltningen. Rollen är självständig och din arbetsdag styrs till stor del av verksamheternas behov. Utöver de HR-processer som du driver självständigt arbetar vi tillsammans i teamet med utvecklingsfrågor. Vi jobbar aktivt med att utveckla och stärka medarbetarengagemanget, vilket också är den röda tråden i vårt pågående utvecklingsarbete. Tillsammans stöttar vi kommunens chefer i att bli tydliga och utvecklas i sin ledarroll.

Arbetsuppgifterna som du förväntas göra omfattar bland annat:
• arbetsinriktad rehabilitering
• hantering av individärenden (arbetsrättsliga frågor)
• fackliga förhandlingar
• arbetsmiljöfrågor

KVALIFIKATIONER
Det krävs mod och uthållighet i HR-arbete och ibland behöver du våga utmana rådande strukturer. Du lyfter gärna fram det som är bra och kommer med förslag på saker som kan förbättras. Du är nyfiken och försöker hitta nya lösningar. Tillsammans med dina kollegor vill du göra Partille ännu bättre.

Du har högskoleutbildning inom HR eller motsvarande och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, exempelvis som HR-specialist, HR-konsult eller har erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av att stötta chefer i arbetet med arbetsinriktad rehabilitering samt arbetsrättsliga frågeställningar kopplat till individärenden. Det är meriterande om du har arbetat i kommunal verksamhet och har goda kunskaper i arbetsmiljöfrågor.

Vi letar efter dig som har höga ambitioner och som vill påverka. Ditt tydliga arbetsgivarperspektiv och din engagerande förmåga att skapa gemenskap och entusiasm kommer göra oss glada att just du sökte den här tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

HR-specialist med inriktning rekrytering till Partille kommun

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Du hittar oss ett stenkast från Göteborg med goda kommunikationsmöjligheter. Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. Vi hj... Visa mer
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Du hittar oss ett stenkast från Göteborg med goda kommunikationsmöjligheter. Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. Vi hjälper våra äldre invånare, utbildar barn och unga, skottar snö, planerar nya bostäder och handelsytor, ordnar flyktingboenden, bedriver hemsjukvård och mycket mer. Hos oss arbetar fler än 100 yrkesgrupper tillsammans med fokus på att erbjuda högkvalitativ kommunal verksamhet och service till såväl boende som besökare och företagare.

I kommunhuset i centrala Partille sitter vi på HR-avdelningen. Avdelningen består av 16 medarbetare som rapporterar till HR-chef. Här hittar du ett bemanningscenter, ett rekryteringscenter, en förhandlingsansvarig, en säkerhetssamordnare och fem HR-partners. På vår arbetsplats är vi måna om varandra, om ständiga förbättringar av våra arbetssätt och framförallt att med hög kvalitet stödja kommunens chefer i alla typer av HR-frågor.

ARBETSUPPGIFTER
Med utgångspunkt i kommunens värdeord; allas lika värde, professionalitet och framåtanda stöttar vi våra chefer att skapa träffsäkra, kompetensbaserade rekryteringar där fakta och kompetens är i fokus. Vi är tre HR-specialister med inriktning rekrytering som nu söker dig som vill ansluta till oss på rekryteringscenter. I vår grupp är vi måna om varandra och varandras trygghet. Vi vill att det ska vara roligt att arbeta tillsammans och att vi på så sätt bidrar till att vi når vår fulla potential. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi, tillsammans med dig vill växla upp och sätta rekrytering högt upp på agendan!

Vi stöttar kommunens chefer i rekrytering av tillsvidare och tidsbegränsade anställningar där vi arbetar gemensamt och har olika ansvarsområden, bland annat med framtagande av kravspecifikation, annonsutformning och spridning, urval, intervju- och referensguider mm. Intervjuer och testning förekommer på vissa tjänster. Vi som HR-specialister stöttar även i frågor som rör Lagen om anställningsskydd (LAS) och har ansvar för kommunens central LAS process där vi bl.a. bevakar företräde och konvertering.

Att finna rätt person till rätt plats, vid rätt tillfälle är något som väver in flera spännande områden. Det gör att vårt uppdrag breddas till att omfatta delar som bemanningsplanering, kompetensförsörjning, Employer Branding, omplaceringsarbete, facklig samverkan mm.

KVALIFIKATIONER
Hos oss på HR-avdelningen står service högt i kurs! Vi letar efter dig som också vill leverera en hög grad av service och där kompetensbaserad rekrytering ligger dig varmt om hjärtat.

För jobbet som HR-specialist med inriktning rekrytering krävs det att du har en högskoleutbildning inom HR alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har självständigt drivit rekryteringsprocesser och stöttat chefer i frågor rörande rekrytering och arbetsrätt. Du tar även med dig erfarenhet av att ha utvecklat processer och/eller rutiner inom HR området.

Följande erfarenheter ser vi som meriterande:

Arbete med ovanstående i kommunal sektor
Arbete med processer kopplat till Lagen om anställningsskydd
Arbete med Employer Branding
Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
Erfarenhet av chefsrekrytering

För att lyckas i rollen behöver du ha en god administrativ förmåga och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi tittar lite extra på dina färdigheter vid samarbete samt din förmåga att snabbt kunna ställa om och anpassa dig efter ändrade omständigheter. Just nu har vi fokus på utveckling och ser därför att du, liksom oss trivs i en roll där du självständigt tar egna initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Som person är du strukturerad samtidigt som du har förståelse för att det inte finns färdiga processer i alla våra arbetsområden utan att det är något som vi bygger tillsammans längs vägen.

När du söker tjänsten behöver du endast fylla i ditt CV och svara på enkätfrågorna. Vi vill säkerställa ett kompetensbaserat urval och därför behöver ett personligt brev inte bifogas/anges. Vi kommer även som en del i urvalsprocessen att använda oss utav ett arbetspsykologiskt test.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Senior HR Business Partner

Ansök    Feb 3    Husqvarna AB    HR-specialist/HR-adviser
Are you attracted to become part of our growing company, shaping the industry in an international role responsible for driving and developing the HR work within Husqvarna Construction Division? We are looking for a Senior HR Business Partner that can join our great HR team. The team is driven by proud HR professionals that have a passion for the field of HR. We share knowledge and experiences but also face challenges together as a team. We are looking for... Visa mer
Are you attracted to become part of our growing company, shaping the industry in an international role responsible for driving and developing the HR work within Husqvarna Construction Division?
We are looking for a Senior HR Business Partner that can join our great HR team.
The team is driven by proud HR professionals that have a passion for the field of HR. We share knowledge and experiences but also face challenges together as a team. We are looking for a people loving, motivated and a HR person that is comfortable and have the skill-set to work strategically in an international environment
Your mission and responsibilities
As Senior HR Business Partner you will support the Sales and Services organization and be a part of the management team. Sales and Services have employees in Europe, Asia and South America. In this role you will be covering all aspects of the Human Resources field of expertise:
- Driving the HR agenda to support strategic business priorities
- Organizational design
- Leadership development/coaching
- Compensation & Benefits
- Talent Management
- Culture, Engagement & Change Management
- HR projects
The Senior HR Business partner will also drive, coordinate and support HR processes within the sales and services organization across geographies and in close cooperation with local HR resources.
The organization you will support have employees in Europe, Asia and South America.
Who are you?
We are looking for someone with a Human Resources University degree or equivalent and with a minimum of 5 years’ experience of working in a similar position in an international matrix environment. You are fluent in both written and spoken English.
Key attributes:
- You have an interest to create an innovative workplace of tomorrow. You want to work in a global environment and join a high-performing, fast paced team.
- You have a proactive mind and excellent interpersonal, coaching and communication skills.
- You have the ability to work effectively with all levels of the organization, individually and in groups.
- You have a strong strategic mindset with a hands-on approach and an excellent understanding of organizational changes.
You will report to Anita Lindqvist, VP People & Organization, Construction Division.
The position is based in Jonsered, Gothenburg.
Your application
Can you envision yourself being apart of this? If so, apply as soon as possible but no later then February 21st. We apply ongoing selection.
If you have any questions regarding the position please contact Anita Lindqvist – [email protected] and if you have any questions regarding the recruitment process please contact Åsa Carlberg - [email protected]
Union representatives:
Unionen: Tero Borg – [email protected]
Sveriges Ingenjörer Isabella Norlinder – [email protected]
What happens after you applied?
When the application date is due, we will review your application carefully to see if your profile matches the requirements of the vacant position. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
About Husqvarna
Husqvarna Group is a global leading producer of outdoor power products for forest, park and garden care. Our products include chainsaws, trimmers, robotic lawn mowers and ride-on lawn mowers. The Group is also the European leader in garden watering products and a global leader in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group's products and solutions are sold under brands including Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah and Diamant Boart via dealers and retailers to consumers and professionals in more than 100 countries. Net sales in 2019 amounted to SEK 42 billion, and the Group has more than 13,000 employees in 40 countries
Husqvarna Construction, a division of the Husqvarna Group, is a world leader in machinery and diamond tools for the construction and stone industries. Products and services are distributed globally in all relevant sales channels. In 2019 revenue was SEK 6.3 billion in four main business segments: Concrete Sawing & Drilling, Concrete Surfaces & Floors, Light Demolition and Natural Stone. Visa mindre

HR-specialist till Partille kommun

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. ARBETSUPPGIFTER Som HR-specialist i kommunen jobbar du både på en operativ och en strategisk nivå för att möta våra chefers behov av stöd i HR-frågor. Partille kommun... Visa mer
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-specialist i kommunen jobbar du både på en operativ och en strategisk nivå för att möta våra chefers behov av stöd i HR-frågor. Partille kommun växer så det knakar och att vi lyckas attrahera rätt medarbetare är avgörande för hur vi möter framtidens behov i offentlig sektor. Vi jobbar aktivt med att utveckla och stärka medarbetarengagemanget, vilket också är den röda tråden i vårt pågående utvecklingsarbete.

Vi tycker att det krävs mod och uthållighet i HR-arbete och ibland behöver vi våga utmana rådande strukturer. Vårt uppdrag är att stötta våra chefer att bli tydliga och utvecklas i sin ledarroll. För att bli mer effektiva arbetar vi aktivt med att ständigt utveckla våra HR-processer och rutiner för att underlätta för verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?

Du är en nyfiken person som tillsammans med dina kollegor vill hitta nya lösningar för att göra Partille lite bättre. Du har högskoleutbildning inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete eller kvalifikationer som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga. Med ditt brinnande intresse för individfrågor, dina arbetsrättsliga kunskaper och din erfarenhet av att arbeta med arbetsinriktad rehabilitering kommer du att trivas bra hos oss. Ditt tydliga arbetsgivarperspektiv och din engagerande förmåga att skapa gemenskap och entusiasm kommer göra oss glada att just du sökte den här tjänsten!

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Var med oss och utveckla HR i Partille kommun!



ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Välkommen HR-specialist till Partille kommun!

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. Kommunen ordnar flyktingboenden, skottar snö, planerar nya bostäder och handelsyt... Visa mer
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. Kommunen ordnar flyktingboenden, skottar snö, planerar nya bostäder och handelsytor, utbildar gymnasieelever, hjälper våra äldre invånare, lägger om sår och mycket mer. I Partille kommun arbetar fler än 100 yrkesgrupper tillsammans med fokus på våra invånares, besökares och företagares bästa. Få andra arbetsgivare erbjuder så många olika slags jobb och samhällets och våra invånares behov är under ständig förändring.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-specialist i kommunen jobbar du både på en operativ och en strategisk nivå för att möta våra chefers behov av stöd i HR-frågor. Partille kommun växer så det knakar och att vi lyckas attrahera rätt medarbetare är avgörande för hur vi möter framtidens behov i offentlig sektor. Vi jobbar aktivt med att utveckla och stärka medarbetarengagemanget, vilket också är den röda tråden i vårt pågående utvecklingsarbete.


KVALIFIKATIONER
Vem är du?

Du är en nyfiken person som tillsammans med dina kollegor vill hitta nya lösningar för att göra Partille lite bättre. Du har högskoleutbildning inom HR och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete eller kvalifikationer som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga. Med ditt brinnande intresse för individfrågor, dina arbetsrättsliga kunskaper och din erfarenhet av att arbeta med arbetsinriktad rehabilitering kommer du att trivas bra hos oss. Ditt tydliga arbetsgivarperspektiv och din engagerande förmåga att skapa gemenskap och entusiasm kommer göra oss glada att just du sökte den här tjänsten!

Var med oss och utveckla HR i Partille kommun!

Vi tycker att det krävs mod och uthållighet i HR-arbete och ibland behöver vi våga utmana rådande strukturer. Vårt uppdrag är att stötta våra chefer att bli tydliga och utvecklas i sin ledarroll. För att bli mer effektiva arbetar vi aktivt med att ständigt utveckla våra HR-processer och rutiner för att underlätta för verksamheten.

Rätt medarbetare är avgörande för hur vi lyckas möta framtida behov. Vi letar efter dig som har höga ambitioner och vill påverka. Här värdesätter vi ditt engagemang och din delaktighet och vi ser fram emot att utvecklas tillsammans med dig.

Välkommen med din ansökan!




ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

HR-specialist till Partille kommuns HR-avdelning

Partille kommun har idag 39 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. ARBETSUPPGIFTER Välkommen till HR-avdelningen i Partille kommun! Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. Kommunen ordnar ... Visa mer
Partille kommun har idag 39 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.



ARBETSUPPGIFTER
Välkommen till HR-avdelningen i Partille kommun!

Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. Kommunen ordnar flyktingboenden, skottar snö, planerar nya bostäder och handelsytor, utbildar gymnasieelever, hjälper våra äldre invånare, lägger om sår och mycket mer. I Partille kommun arbetar fler än 100 yrkesgrupper tillsammans med fokus på våra invånares, besökares och företagares bästa. Få andra arbetsgivare erbjuder så många olika slags jobb och samhällets och våra invånares behov är under ständig förändring.

Som HR-specialist i kommunen jobbar du både på en operativ och en strategisk nivå för att möta våra chefers behov av stöd i HR-frågor. Partille kommun växer så det knakar och att vi lyckas attrahera rätt medarbetare är avgörande för hur vi möter framtidens behov i offentlig sektor. Vi jobbar aktivt med att utveckla och stärka medarbetarengagemanget, vilket också är den röda tråden i vårt pågående utvecklingsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vårt uppdrag är att stötta våra chefer i att bli tydliga och utvecklas i sin ledarroll. För att effektivisera och underlätta för de verksamheter vi stödjer, arbetar vi aktivt med att ständigt utveckla våra HR-processer och rutiner. Vi letar efter dig som har höga ambitioner och vill påverka. Du är en nyfiken, modig och uthållig person som tillsammans med dina kollegor vill hitta nya lösningar för att göra Partille lite bättre. Med ditt brinnande intresse för individfrågor, arbetsrätt, kompetensförsörjning och att arbeta med arbetsinriktad rehabilitering, kommer du att trivas bra hos oss. Ditt tydliga arbetsgivarperspektiv och din förmåga att skapa gemenskap, engagemang och entusiasm, kommer göra oss glada att just du sökte den här tjänsten!

Du har högskoleutbildning inom HR och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete eller kvalifikationer som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Hos oss får du möjlighet att utmanas och utvecklas tillsammans med kunniga och erfarna kollegor i en stimulerande omvärld!

Var med oss och utveckla HR-arbetet i Partille kommun!

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

HR Advisor to AB Lindex , Distribution Center

Ansök    Jun 7    Lindex DC    HR-specialist/HR-adviser
Lindex is an international fashion company. Lindex assortment covers several different concepts within women’s wear, lingerie, kids’ wear and cosmetics. Lindex has approximately 5000 employees worldwide. The Head office is located in central Gothenburg, Sweden. Lindex is a part of the Finnish listed company Stockmann. Lindex is a vison and value driven company where our culture is key to our success - we act sustainable, empower each other, seek constant ... Visa mer
Lindex is an international fashion company. Lindex assortment covers several different concepts within women’s wear, lingerie, kids’ wear and cosmetics. Lindex has approximately 5000 employees worldwide. The Head office is located in central Gothenburg, Sweden. Lindex is a part of the Finnish listed company Stockmann.

Lindex is a vison and value driven company where our culture is key to our success - we act sustainable, empower each other, seek constant improvement, make business oriented decisions and make it simple. At Lindex We Make Fashion Feel Good, read more about what we do and what we stand for at lindex.com.

Do you have previous work experience within HR (employment law, labor relations and union negotiations)?
Are you a vision- and value driven team player? We are looking for a HR advisor to our warehouse operations.

What can we offer you?
Lindex is an international retailer with a strong Swedish heritage. We now have a higher purpose and aim to empower and inspire women everywhere, through our actions based on our values - act sustainable, empower each other, seek constant improvement, make business oriented decisions and make it simple. To be a part of Lindex means to be working in a creative and inspiring environment in a rapidly changing retail environment. Everyday offers new possibilities to influence and affect our way of working within HR. Of course, we have collective agreement and we offer a great work environment with a warm and welcoming atmosphere.

Job Description
You will be part of our Distribution Center, with operations on two sites in Partille and Borås.

As an HR advisor, you are an active support to Lindex five DC supervisors and to the DC manager. You will be a very important part of the DC management team.

The work includes both strategic work as well as operational tasks. A big part of the work is administrative, but you are also an important support to the DC supervisors in their roles as staff responsible managers. You will be the local expert regarding questions related to labor law, rehabilitation matters, union negotiations etc.

As our HR advisor you will have a central role with lots of internal and external contacts. In order to keep up with HR related questions, and to develop your competence, there will be a close coordination with Lindex central HR department. The work place will be both in Partille and Borås.

Are you the one we are looking for?

University degree within HR or equivalent.
Previous work experience from HR, both operative and strategic HR work. Minimum 3 years and preferably from the blue collar side.
Work experience from employment law, labor relations and union negotiation.
Good knowledge of Microsoft Office tools, especially excel.
Fluent in Swedish in both speaking and writing.
Good knowledge in English in both speaking and writing.
To succeed in this role, you are a goal- and result oriented person, with an operative and proactive mindset. Your inner drive and self-motivation are key to success, as well as your strong communicative skills. As a team player, you inspire to a good work environment for the team and all the colleagues within the company.  You are super structured and good at details but you still do not fail to see the bigger picture.

We apply continuous selection in this recruitment process, which means that we might close the process before the set ending date. If this position is of interest – please do not wait to send us your application! We accept CV in Swedish or in English. We do not need your personal letter. Instead we want you to answer a few questions that you will be given when applying. Please apply online, we do not accept application via email. We look forward to receiving your application! Visa mindre

HR-specialist till Partille kommuns HR-avdelning

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. ARBETSUPPGIFTER Välkommen till HR-avdelningen i Partille kommun! Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. Kommunen ordnar ... Visa mer
Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.



ARBETSUPPGIFTER
Välkommen till HR-avdelningen i Partille kommun!

Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. Kommunen ordnar flyktingboenden, skottar snö, planerar nya bostäder och handelsytor, utbildar gymnasieelever, hjälper våra äldre invånare, lägger om sår och mycket mer. I Partille kommun arbetar fler än 100 yrkesgrupper tillsammans med fokus på våra invånares, besökares och företagares bästa. Få andra arbetsgivare erbjuder så många olika slags jobb och samhällets och våra invånares behov är under ständig förändring.

Som HR-specialist i kommunen jobbar du både på en operativ och en strategisk nivå för att möta våra chefers behov av stöd i HR-frågor. Partille kommun växer så det knakar och att vi lyckas attrahera rätt medarbetare är avgörande för hur vi möter framtidens behov i offentlig sektor. Vi jobbar aktivt med att utveckla och stärka medarbetarengagemanget, vilket också är den röda tråden i vårt pågående utvecklingsarbete.

KVALIFIKATIONER
Du är en nyfiken person som tillsammans med dina kollegor vill hitta nya lösningar för att göra Partille lite bättre. Du har högskoleutbildning inom HR och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete eller kvalifikationer som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga. Med ditt brinnande intresse för individfrågor, dina arbetsrättsliga kunskaper och din erfarenhet av att arbeta med arbetsinriktad rehabilitering kommer du att trivas bra hos oss. Ditt tydliga arbetsgivarperspektiv och din engagerande förmåga att skapa gemenskap och entusiasm kommer göra oss glada att just du sökte den här tjänsten!

Var med oss och utveckla HR-arbetet i Partille kommun!

Vi tycker att det krävs mod och uthållighet i HR-arbete och ibland behöver vi våga utmana rådande strukturer. Vårt uppdrag är att stötta våra chefer att bli tydliga och utvecklas i sin ledarroll. För att bli mer effektiva arbetar vi aktivt med att ständigt utveckla våra HR-processer och rutiner för att underlätta för verksamheten.

Rätt medarbetare är avgörande för hur vi lyckas möta framtida behov. Vi letar efter dig som har höga ambitioner och vill påverka. Här värdesätter vi ditt engagemang och din delaktighet och vi ser fram emot att utvecklas tillsammans med dig.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

HR - ansvarig till Svenska kyrkan i Partille

Ansök    Mar 13    HR On Demand    HR-specialist/HR-adviser
Partille pastorat omfattar hela Partille kommun och består av Partille, Sävedalens och Furulunds församlingar, samt Kyrkogårdsförvaltning med fyra kyrkogårdar. Pastoratet gränsar till östra Göteborg. Vi är ett 100-tal anställda och många förtroendevalda och volontärer. Om tjänsten: Som HR-ansvarig hos Svenska Kyrkan i Partille arbetar du i en bred HR-roll där du primärt stöttar cheferna i pastoratet i HR-frågor. Tjänsten ingår i kyrkoherdens stab. Som H... Visa mer
Partille pastorat omfattar hela Partille kommun och består av Partille, Sävedalens och Furulunds församlingar, samt Kyrkogårdsförvaltning med fyra kyrkogårdar. Pastoratet gränsar till östra Göteborg. Vi är ett 100-tal anställda och många förtroendevalda och volontärer.

Om tjänsten:

Som HR-ansvarig hos Svenska Kyrkan i Partille arbetar du i en bred HR-roll där du primärt stöttar cheferna i pastoratet i HR-frågor. Tjänsten ingår i kyrkoherdens stab.

Som HR-ansvarig är du med i många olika sammanhang inom pastoratet, och vi tror att du trivs och känner dig bekväm med såväl administrativa som strategiska arbetsuppgifter inom HR-området.

Arbetet innehåller bland annat arbetsuppgifter inom följande områden:

- Chefsstöd till chefer och ledningsgrupp
- Rekrytering
- Arbetsmiljö och arbete med skyddskommitté
- Rehabilitering
- Kompetensutveckling
- Facklig samverkan och förhandlingar
- Arbetsrätt
- Introduktion
- Lönesättning och lönerevision
- Pension
- Lönerevision
- Administration

Du deltar också till och från i ledningsgruppens arbete.

Vem är du?

Vi tror att du är en strukturerad person som brinner för HR-frågor. Du arbetar med framförhållning, tar egna initiativ inom HR-området, och är ett gott stöd till pastoratets chefer. Du är ansvarstagande, har god kommunikativ förmåga och ett positivt, professionellt förhållningssätt. Som person är du lösningsfokuserad och flexibel, samt har ett konsultativt arbetssätt. Arbetet ställer krav både på självständighet och god samarbetsförmåga.

Självklart delar du Svenska kyrkans värderingar.

Du har:

- personalvetarutbildning, eller motsvarande.
- Minst tre års erfarenhet av HR-arbete. Meriterande är även tidigare erfarenheter inom Svenska Kyrkan.
- datorvana på avancerad nivå i Officepaketet

Tjänsten är på 100 % men det finns också möjlighet att komma överens om en lägre tjänstgöringsgrad. Tjänsten är tillsvidare, provanställning kan vara aktuell. Körkort och tillgång till bil är önskvärt.

Välkommen med din ansökanmed personligt brev och CV senast den 16:e april 2019.

Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan redan idag.

Vill du hamer information om tjänstenär du välkommen att kontaktarekryterare Sofia Löwstedt på 0761801003 [email protected] Lars Hjort, på 0705211652 eller [email protected]

Fackligkontakt,Vision Carina Widell 070 514 60 56 Visa mindre