Lediga jobb som Arbetsledare, anläggning i Partille

Se lediga jobb som Arbetsledare, anläggning i Partille. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Partille som finns hos arbetsgivaren.

Driftingenjör till gata/park, Partille kommun

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Gata/parkenheten har ett viktigt uppdrag som innebär att förvalta och förädla kommunens fysiska miljö. Enheten ansvarar för skötsel av allmänna detaljplanelagda ytor i ... Visa mer
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Gata/parkenheten har ett viktigt uppdrag som innebär att förvalta och förädla kommunens fysiska miljö. Enheten ansvarar för skötsel av allmänna detaljplanelagda ytor i kommunen såsom gator, skyltning, lekplatser, grönytor och skog. Enheten säkerställer även renhållning samt vinterväghållning av kommunens gator.

Vi söker nu en driftingenjör som kommer att vara delaktig i detta arbetet.


ARBETSUPPGIFTER
Driftingenjören ansvarar för drift, underhåll och förnyelse av kommunens vägar. Uppdraget innebär att du planerar och leder det dagliga driftarbetet för enhetens anläggningsarbetare. För större arbeten gör du beställningar till upphandlade entreprenörer, följer upp arbetet samt utför kontroll av leverans och fakturor. Rollen innebär många kontaktytor med partillebor, entreprenörer och kollegor i kommunens olika verksamheter.

Tillsammans med övriga medarbetare inom enheten arbetar driftingenjören också med den dagliga driften av park, grönytor, lekplatser samt städning av allmänna ytor.

Som driftingenjör kommer du, tillsammans med övriga driftingenjörer och ledningsfunktioner inom tekniska avdelningen (gata/park, VA och trafik) ta fram och följa strategiska åtgärdsplaner för planerat underhåll och investeringar inom avdelningens ansvarsområde. Du kommer att ansvara för upphandlingar enligt LOU kopplat till enhetens ansvarsområden samt delta i framtagandet av detaljplaner och byggprojekt som hanteras inom samhällsbyggnadskontoret.

Beredskapstjänst ingår enligt schema, för närvarande var 6:e vecka.


KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig som har en eftergymnasial utbildning exempelvis Anläggningsingenjör eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser också gärna flerårig erfarenhet från beläggnings- mark- eller anläggningsentreprenader, helst i arbetsledande funktion.

Rollen kräver förmågan att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift samt god datorvana. Erfarenhet av att handla upp eller offerera arbete enligt AMA är meriterande.

Som person har du ett stort engagemang och har god samarbetsförmåga. I rollen som driftingenjör är det viktigt att vara noggrann, strukturerad och ha förmåga att prioritera. Du är kvalitetsmedveten, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med att arbeta med flera frågor parallellt. Du är flexibel, öppen för förändringar och kan anpassa dig efter kundens behov samt förmåga att se långsiktigt.
För att lyckas i rollen behöver du vara handlingskraftig och resultatinriktad samt ha ett intresse och engagemang för att bidra till utvecklingen av Partille kommun.

B-körkort är ett krav

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Intervjuer för denna tjänst beräknas i första hand hållas 22-24e februari. Skulle du vara aktuell för intervju kan du komma att kallas antingen digitalt via e-post eller telefon. Ha därför uppsikt i din mail efter sista ansökningsdag.

Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

BlueOrbis söker en Platschef

BlueOrbis arbetar med infrastrukturprojekt såväl i vatten som på land. Utmanande projekt där vår specialistkompetens inom marin teknik, marin anläggning, markentreprenad, lednings- och VA-arbeten, samt PE-svetsning utgör grunden i vårt erbjudande till marknaden. Vi utför också professionellt dykeriarbete och konsultarbete, inte minst miljökonsultation och hantering av ansökningsärenden. Hänsyn till miljön är en självklarhet för oss och vi är kvalitets- och... Visa mer
BlueOrbis arbetar med infrastrukturprojekt såväl i vatten som på land. Utmanande projekt där vår specialistkompetens inom marin teknik, marin anläggning, markentreprenad, lednings- och VA-arbeten, samt PE-svetsning utgör grunden i vårt erbjudande till marknaden. Vi utför också professionellt dykeriarbete och konsultarbete, inte minst miljökonsultation och hantering av ansökningsärenden.
Hänsyn till miljön är en självklarhet för oss och vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO9001 och ISO14001
Vi gillar utmaningar, hjälper varandra och erbjuder anpassade lösningar med hög kvalitet och bra service till våra beställare. Hos oss är det korta beslutsvägar och alla jobbar gemensamt och stöttar varandra för att nå målen!
BlueOrbis har idag 17 anställda och vår kontors- och verkstadslokal ligger nära Partille centrum.
Nu utökar vi med ytterligare en platschef. Vill du bli en del av vårt unika team?!
Tjänsten:
Du kommer att leda det dagliga arbetet i våra projekt, där du ansvarar för god projektstyrning och tid-och resursplanering. Vi ser att du har vana vid att leda och en förmåga till överblick och koordinering. Du har erfarenhet av att hantera avtal och kontraktshandlingar, ÄTA-arbeten, är resultatorienterad och besitter en kostnadsmedvetenhet och ekonomisk förståelse. Tjänsten innebär resor med övernattningar och kräver körkort.
Profil och personliga egenskaper:
Du har sedan tidigare erfarenhet av att leda och styra ett team i uppdrag och projekt. Vi ser det starkt meriterande om du kommer från en liknande roll inom anläggningsområdet. Du trivs med att arbeta med stort eget ansvar där du har inflytande och påverkansmöjligheter. Du är engagerad i arbetet och har förmågan att skapa ett bra arbetsklimat, där man genom gemensamma ansträngningar åstadkommer bästa möjliga leverans i uppdraget och en nöjd kund. Vidare ser vi att du har god struktur och framförhållning i ditt sätt att arbeta och en god förmåga att ställa om till ändrade förutsättningar i uppdragen.
Vi erbjuder:
En spännande och varierande tjänst i ett nischat bolag, som står för en mycket efterfrågad spetskompetens! Våra uppdragsgivare är allt från stat och kommun till industribolag och de stora byggbolagen. Du kommer ha mycket eget inflytande och goda påverkansmöjligheter, där dina idéer och tankar kring förbättringar och verksamhetsutveckling, kommer att beaktas och uppskattas. Dina möjligheter till personlig utveckling kommer vara mycket goda. Vi har låg personalomsättning – våra medarbetare stannar hos oss och trivs med sitt arbete!
Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar BlueOrbis med Inopto. Vi granskar och intervjuar löpande. För frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen, hänvisas till ansvarig rekryterare Peter Karlsson på 0735165514 alternativt [email protected] eller Niclas Sjöberg på 0735180531. Visa mindre

VI SÖKER EN ABETSLEDARE TILL VÅRT KONTOR I GÖTEBORG ?

CGS Nordic AB är ett av Sveriges mest expansiva och anlitade företag i Rope access branschen och har medlemskap i branschorganisationen SPRAT. Företaget specialiserar sig på innovativa lösningar kring tillgänglighet, säkerhet och underhåll inom bygg- och fastighetssektorn. Dom levererar alltifrån underhålls- och fasadarbeten, montage, målning, fogning, inspektioner samt rådgivning och installation av fallskydd & fasta system. FÖRETAGET EXPANDERAR OCH SÖ... Visa mer
CGS Nordic AB är ett av Sveriges mest expansiva och anlitade företag i Rope access branschen och har medlemskap i branschorganisationen SPRAT. Företaget specialiserar sig på innovativa lösningar kring tillgänglighet, säkerhet och underhåll inom bygg- och fastighetssektorn. Dom levererar alltifrån underhålls- och fasadarbeten, montage, målning, fogning, inspektioner samt rådgivning och installation av fallskydd & fasta system.


FÖRETAGET EXPANDERAR OCH SÖKER DÄRFÖR EN RESULTATORIENTERAD OCH KOMPETENT ABETSLEDARE TILL VÅRT KONTOR I GÖTEBORG
Som arbetsledare kommer du att delvis delta i arbetet på fältet, men din huvudsyssla kommer att vara att planera, organisera, leda och följa upp det dagliga arbetet avseende tid, material och personal. Du kommer att ha daglig kontakt med ansvarig projektledare och bär en nyckelroll i projektets dagliga drift och eftersträvar att gruppen når satta mål med god service- och kvalité.
Arbetsledarens arbetsuppgifter
Arbete ute på fältet
Löpande kundkontakt
Planerar, organisera, leda och följer upp det dagliga arbetet
Säkerställa arbetets kvalitet och att tidsplaner hålls
Aktivt arbete för att värna om säkerheten på arbetsplatsen
Dokumentera det dagliga arbetet

Som arbetsledare ska du ha egenskapen att lyfta fram arbetsglädjen, yrkesstoltheten och stärka motivationen i gruppen. Du blir ett bollplank för både kunden, projektledaren och kollegorna. Dessutom ser du till att riskanalys och räddningsplan görs och hålls inne dagligen och att arbetet sker på ett säkert sätt.
VI SÖKER DIG SOM
Älskar att arbeta i rep och är serviceinriktad
Har attityden att du alltid kan utvecklas och bli bättre
Erfarenhet och kompetens inom planering, organisering och ledarskap
Hög produktivitet och ansvar
Resultatinriktad, noggrann och effektiv i ditt utförande
Har en positiv attityd och inverkan
Ser möjligheter och lösningar istället för problem



KRAV
Erfarenhet som arbetsledare eller teamleader sen tidigare
Certifierad yrkesklättrare inom SPRAT eller IRATA Level 3
B-Körkort
Flytande Svenska i tal/skrift
God Engelska i tal/skrift



MERIT
Vi ser helst att du har minst 3000 timmar i rep
Tidigare arbetat med fönsterputs/fasadtvätt
Någon typ av hantverkskompetens



Om tjänsten
Heltidstjänst 100 %
Fast månadslön
Möjliga tjänsteresor utanför Göteborg



Arbetstider
Måndag till Fredag kl. 06.45-15.45 och i vissa fall kan planering ske även på kväll/helg.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre